PRAKTYKI W PRZEDSZKOLU

    Podczas praktyk miałam okazję zobaczyć dzieci podczas zajęć. Mogłam zaobserwować w jaki sposób zachowują się dzieci na zajęciach, jak są zainteresowane, jakie zajęcia sprawiają im trudność a jakie są dla nich łatwe. Cieszę się, że miałam okazję stworzyć wiele gier, kart pracy a także scenariusz zajęć dla dzieci. Zdecydowanie praktyki były bardzo owocne dla mnie i interesujące. Dzięki spotkaniom z Panią Anią mogłam zauważyć oraz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o których wcześniej nie wiedziałam. Miałam możliwość zobaczenia w praktyce jak wyglądają zajęcia z języka angielskiego. Miałam okazję stworzyć prace, które dzieci wykonywały na zajęciach i zobaczyć jak sobie z tym radzą. Pani Ania była bardzo miłą i pomocną nauczycielką mentorką. Dzięki niej nauczyłam się wielu rzeczy i mogłam zobaczyć jak wygląda praca nauczyciela języka angielskiego. Dzięki spotkaniom mogłam poprzez doświadczenia nauczycielki mentorki poznać tę pracę. Bardzo podobało mi się to jak wiele pomysłów, jak bardzo kreatywnymi rzeczami podzieliła się z nami Pani Ania, które sama tworzy i wykorzystuje na zajęciach. Nowością dla mnie było to,  że dzieci tak bardzo lubią książki i to, że dobrze jest wprowadzić na zajęcia maskotkę która będzie towarzyszyć dzieciom podczas zajęć. Czymś nowym również było dla mnie nagranie instrukcji dla dzieci odnośnie pracy plastycznej, nie spodziewałam się, że podczas takiej zabawy dzieci nie tylko rozwijają motorykę małą ale także przyswajają nowe słownictwo. Trudnością podczas praktyk było dla mnie stworzenie zajęć dla dzieci w wieku 3 lat, jednak na studiach zdecydowanie większy nacisk kładziony był na starsze dzieci. Jedynie co mogłabym zmienić to to, że chciałabym zobaczyć dzieci na żywo. Tak, jak wspominałam wcześniej myślę, że wiele nauczyłam się z tych praktyk. Przede wszystkim zobaczyłam całą tę pracę od podszewki. Na pewno nauczyłam się w jaki sposób mam pracować z dziećmi, w jaki sposób uczyć ich angielskiego żeby ta nauka była efektywna. Na pewno swojej przyszłości nie wiążę z nauką języka angielskiego. Uważam, że nie jestem na to gotowa i nie wyrażam swojej chęci do bycia nauczycielem języka angielskiego o czym wielokrotnie wspominałam. Myślę, że jestem chętna do dalszego rozwoju, do uczenia się ale nie wiążę się to z j. angielskim. Na praktykach nauczycielka- mentorka wyraziła się swoją opinią o tym, że jestem kreatywna. Zdecydowanie dumna jestem z nagranej instrukcji, która była dla mnie nie lada wyzwaniem. Czy jest coś co zrobiłabym inaczej Myślę, że ulepszyłabym instrukcję, którą nagrałam. Na chwilę obecną zdecydowanie muszę popracować nad językiem angielskim i swoim stresem. Na pewno moim celem jest bycie dobrym nauczycielem i będę szkolić się w tym zakresie, żeby to osiągnąć. Zdecydowanie praktyki były bardzo pozytywnym i dobrym doświadczeniem dla mnie i zostaną długo w mojej pamięci.


Wywiad z Panią Anną – nauczyciel języka angielskiego

 

Przedszkole 110 w Warszawie – Falenica .

 

Na pierwszym spotkaniu Pani przedstawiła nam funkcjonowanie przedszkola w którym pracuje. Opowiedziała nam również o dokumentacji oraz organizacji zajęć. Podczas spotkania mogłyśmy zadać pytania prowadzącej, które były następujące.

1.      Jakie kompetencje powinien posiadać nauczyciel języka angielskiego?

·         powinien być dynamiczny, podążać za tym co dzieci lubią, powinien wykorzystywać różne aplikacje, być ciepły. Przede wszystkim kompetencje językowe, technologiczne, cyfrowe. Nauczyciel powinien  mieć również coś takiego, że jak wchodzi to wiadomo, że jest to lekcja angielskiego.

2.      W jaki sposób prowadzi Pani lekcje? Czy używa Pani tylko angielskiego czy polskiego?

·         Staram się używać tylko angielskiego. Jednak w sytuacjach trudnych używam polskiego.

3.      Jakie metody Pani stosuje?

·         Metoda TPR – jest ona najlepsza i najfajniejsza, sprawdza się w każdej grupie, metody aktywizujące, projekty badawcze, historyjki obrazkowe, książki.

4.      Jakieś wskazówki dla nas, przy planowaniu lekcji itp.

·          Żeby aktywności były zróżnicowane, żeby nie były też takie zwykłe, ale zachęcające, utrwalające. Ważne żeby mieć aktywności wyciszające.

5.      Czy jest jakiś schemat zajęć?

·         Są rytuały, lekcja zaczyna się od piosenki powitalnej i to jest zawsze, ocena zajęć, czy im się podobały zajęcia czy nie, na koniec też piosenka

6.      Czy stosuje Pani jakieś nagrody dla dzieci?

·         Stosuję, pieczątki na rękę, mogą być też naklejki ale trzeba być z tym ostrożnym. Stosować je od czasu do czasu. Nagrodą też jest dla nich jeden dzień w języku angielskim np. Dzień Magika.

7.      Czy jeżeli dzieci uzupełnią karty pracy to gdzie później jest to przechowywane? Czy dzieci mają oddzielne teczki do tego czy w jakiś inny sposób jest to kolekcjonowane?

·         Niektóre prace dzieci zanoszą do domu, żeby był dowód, żę ten angielski się odbył. Wtedy też rodzice mogą utrwalać słownictwo z dziećmi w domu. Również dzieci mają swoje teczki. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga