PRAKTYKI W PRZEDSZKOLU
Podczas praktyk miałam
okazję zobaczyć dzieci podczas zajęć. Mogłam zaobserwować w jaki sposób zachowują się dzieci na zajęciach, jak są zainteresowane, jakie zajęcia sprawiają im
trudność a jakie są dla nich łatwe. Cieszę się, że miałam okazję stworzyć wiele
gier, kart pracy a także scenariusz zajęć dla dzieci. Zdecydowanie praktyki
były bardzo owocne dla mnie i interesujące. Dzięki spotkaniom z Panią Anią
mogłam zauważyć oraz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o których wcześniej
nie wiedziałam. Miałam możliwość zobaczenia w praktyce jak wyglądają zajęcia z
języka angielskiego. Miałam okazję stworzyć prace, które dzieci wykonywały na
zajęciach i zobaczyć jak sobie z tym radzą. Pani Ania była bardzo miłą i
pomocną nauczycielką mentorką. Dzięki niej nauczyłam się wielu rzeczy i mogłam
zobaczyć jak wygląda praca nauczyciela języka angielskiego. Dzięki spotkaniom
mogłam poprzez doświadczenia nauczycielki mentorki poznać tę pracę. Bardzo
podobało mi się to jak wiele pomysłów, jak bardzo kreatywnymi rzeczami
podzieliła się z nami Pani Ania, które sama tworzy i wykorzystuje na zajęciach.
Nowością dla mnie było to, że dzieci tak
bardzo lubią książki i to, że dobrze jest wprowadzić na zajęcia maskotkę która
będzie towarzyszyć dzieciom podczas zajęć. Czymś nowym również było dla mnie
nagranie instrukcji dla dzieci odnośnie pracy plastycznej, nie spodziewałam
się, że podczas takiej zabawy dzieci nie tylko rozwijają motorykę małą ale
także przyswajają nowe słownictwo. Trudnością podczas praktyk było dla mnie
stworzenie zajęć dla dzieci w wieku 3 lat, jednak na studiach zdecydowanie
większy nacisk kładziony był na starsze dzieci. Jedynie co mogłabym zmienić to
to, że chciałabym zobaczyć dzieci na żywo. Tak, jak wspominałam wcześniej
myślę, że wiele nauczyłam się z tych praktyk. Przede wszystkim zobaczyłam całą
tę pracę od podszewki. Na pewno nauczyłam się w jaki sposób mam pracować z
dziećmi, w jaki sposób uczyć ich angielskiego żeby ta nauka była efektywna. Na
pewno swojej przyszłości nie wiążę z nauką języka angielskiego. Uważam, że nie
jestem na to gotowa i nie wyrażam swojej chęci do bycia nauczycielem języka
angielskiego o czym wielokrotnie wspominałam. Myślę, że jestem chętna do
dalszego rozwoju, do uczenia się ale nie wiążę się to z j. angielskim. Na
praktykach nauczycielka- mentorka wyraziła się swoją opinią o tym, że jestem
kreatywna. Zdecydowanie dumna jestem z nagranej instrukcji, która była dla mnie
nie lada wyzwaniem. Czy jest coś co zrobiłabym inaczej Myślę, że ulepszyłabym
instrukcję, którą nagrałam. Na chwilę obecną zdecydowanie muszę popracować nad
językiem angielskim i swoim stresem. Na pewno moim celem jest bycie dobrym
nauczycielem i będę szkolić się w tym zakresie, żeby to osiągnąć. Zdecydowanie
praktyki były bardzo pozytywnym i dobrym doświadczeniem dla mnie i zostaną
długo w mojej pamięci.
Wywiad z Panią Anną – nauczyciel języka angielskiego
Przedszkole 110 w
Warszawie – Falenica .
Na
pierwszym spotkaniu Pani przedstawiła nam funkcjonowanie przedszkola w którym
pracuje. Opowiedziała nam również o dokumentacji oraz organizacji zajęć.
Podczas spotkania mogłyśmy zadać pytania prowadzącej, które były następujące.
1.
Jakie kompetencje powinien posiadać
nauczyciel języka angielskiego?
· powinien być dynamiczny, podążać za tym co dzieci lubią, powinien wykorzystywać różne aplikacje, być ciepły. Przede wszystkim kompetencje językowe, technologiczne, cyfrowe. Nauczyciel powinien mieć również coś takiego, że jak wchodzi to wiadomo, że jest to lekcja angielskiego.
2.
W jaki sposób prowadzi Pani lekcje? Czy
używa Pani tylko angielskiego czy polskiego?
·
Staram się używać tylko angielskiego.
Jednak w sytuacjach trudnych używam polskiego.
3.
Jakie metody Pani stosuje?
·
Metoda TPR – jest ona najlepsza i
najfajniejsza, sprawdza się w każdej grupie, metody aktywizujące, projekty
badawcze, historyjki obrazkowe, książki.
4.
Jakieś wskazówki dla nas, przy
planowaniu lekcji itp.
·
Żeby aktywności były zróżnicowane, żeby nie
były też takie zwykłe, ale zachęcające, utrwalające. Ważne żeby mieć aktywności
wyciszające.
5.
Czy jest jakiś schemat zajęć?
·
Są rytuały, lekcja zaczyna się od
piosenki powitalnej i to jest zawsze, ocena zajęć, czy im się podobały zajęcia
czy nie, na koniec też piosenka
6.
Czy stosuje Pani jakieś nagrody dla
dzieci?
·
Stosuję, pieczątki na rękę, mogą być też
naklejki ale trzeba być z tym ostrożnym. Stosować je od czasu do czasu. Nagrodą
też jest dla nich jeden dzień w języku angielskim np. Dzień Magika.
7.
Czy jeżeli dzieci uzupełnią karty pracy
to gdzie później jest to przechowywane? Czy dzieci mają oddzielne teczki do
tego czy w jakiś inny sposób jest to kolekcjonowane?
·
Niektóre prace dzieci zanoszą do domu,
żeby był dowód, żę ten angielski się odbył. Wtedy też rodzice mogą utrwalać
słownictwo z dziećmi w domu. Również dzieci mają swoje teczki.
Komentarze
Prześlij komentarz